Vis navigering
Handlekurv

Salgsbetingelser

VÅRE SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER


Her finner du våre kjøpsbetingelser. Handler du i vår nettbutikk, aksepterer du våre salgs- og leveringsbetingelser. Vi vil være en butikk du ønsker å handle i. Ikke bare fordi vi har stort utvalg av kvalitetsprodukter, men også fordi du skal oppleve god kundeservice hos oss.
OBS! Husk at du må være minst 18 år for å kunne bestille varer fra vår nettbutikk! Vi sender kun til postadresser i Norge og ikke til postboksadresser.


Leveringstid

Vi sender pakker alle hverdager, og har mange varer på lager. Bestillingsvarer leveres etter avtale på ordrebekreftelsen. Siden vi også har en butikk, kan det forekomme at en vare blir utsolgt. Skulle det inntreffe, vil vi kontakte deg ved første anledning.


Leveringsalternativer

Posten Servicepakke og Posten på Døren/Postnord
Småvarer sendes til deg med Posten. Vi tilbyr Servicepakke og "På Døren". Servicepakke er det rimeligste og innebærer at du mottar en hentelapp fra Posten og at du må hente pakken på ditt lokale postkontor/post i butikk. "På Døren" er en tjeneste hvor pakken blir kjørt hjem til deg på kveldstid, slik at du slipper å hente pakken på postkontoret.

Større bestillinger vil bli sendt med Postnord eller alternativ transport. Ved enkelte større forsendelser eller levering til f.eks hytter, vil vi benytte egnet transport metode for å få varene frem til deg.

Du kan også velge utlevering i butikk. Dermed kan du hente varene kostnadsfritt i vår butikk på Lilleaker ved CC Vest. Har vi varene på lager, er dette også det raskeste alternativet.


Priser

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra vår sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan vi ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.


Frakt og gebyr

Vi sender varene som pakke med Posten/Postnord og du betaler frakt etter speditørens enhver tid gjeldende satser.


Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).


Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen du mottok varen og 14 dager fremover. Dvs. at du har 14 dager på å si ifra at du ønsker å benytte deg av angreretten, og ytterligere 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du må selv dekke returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet. Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium, utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Spesialbestillinger

Angreretten gjelder ikke ved spesialbestillinger hvor en vare er tilpasset etter kundens ønsker. Eksempel på dette er sofa hvor produktet er bestilt tilpasset kundens ønsker ift. stoff, ben, moduler.

Returkostnader

Returkostnader dekkes av kunden hvis ikke annet er avtalt. Returer kan ikke sendes i oppkrav. I slike tilfeller vil ikke pakken bli hentet ut, og posten vil returnere den tilbake til avsender. Hvis varen ikke kan sendes med vanlig postgang, er kostnaden for retur ca det samme som du betalte i frakt for varen. Hentet du varen i butikk, anbefaler vi at du også leverer den tilbake til butikken for å spare fraktkostnaden.

Brukte varer kan etter den nye angrerettsloven også returneres. I slike tilfeller vil en evt forringelse av varens verdi trekkes fra på beløpet som refunderes. Dette fastsettes av oss når varen er ankommet vår butikk. Men vi anbefaler at du tar kontakt før du sender den.

Uanhentede pakker

Uavhentede pakker blir belastet med et håndteringsgebyr på 500,- samt reell returkostnad. Ved spesialbestilling vil du belastes ved bestilling, og om varen ikke blir hentet ut eller tatt imot på avtalt utleveringssted, vil returkostnad, samt kostnad for ny levering bli fakturert før utsendelse.

Alle returer og reklamasjoner varsles via e-post til info@element-studio.no. Når vi mottar denne e-posten vil vi kontakte deg for å avtale hvordan returen gjennomføres på best mulig måte for begge parter.

SKJEMA FOR ANGRERETT KAN LASTES NED HER


Betaling

Vi belaster din konto i det varen sendes fra vårt lager. Inntil varen er sendt, vil beløpet du har handlet for være reservert på kontoen din. Reservasjonen vil stå der inntil varen er sendt eller ordren er kansellert. Vår nettbutikk støtter benytter Klarna, som gir deg mulighet for faktura, kortbetaling og delbetaling. Ønsker du andre betalingsalternativer, kan du kontakte oss. Ved spesialbestillinger vil orden belastes i det bestillingen sendes til produsent.

Kortinformasjon

Når du handler hos Element Studio blir betalingen behandlet av Klarna eller Nets som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard og faktura. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapets regelverk. Denne løsningen benyttes av de fleste norske nettbutikker.


Kundeinformasjon

Personvern er viktig for oss, og vi vil ta godt vare på opplysningene du gir oss. Opplysningene vil ikke bli tilgjengelige for andre enn de nødvendige personene tilknyttet nettbutikken. Les mer om vårt personvern her


Kontakt oss

Har du spørsmål er vi tilgjengelige i butikkens åpningstider. Ut over dette benytter du e-post, og vil vil svare ved første anledning.

 

Element Studio AS

Org. nr.: 986 623 973

Lilleakerveien 25, 0283 Oslo
Telefon 22 13 26 70
E-post: info@element-studio.no